یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹
شرکت داروسازی سها|نمایش جزییات خبر

برگزاری مراسم جشن به مناسبت سالروز عید سعید غدیر خم و اعلان ولایت و امامت امیر المومنین علی (ع) در شرکت داروسازی سها

برگزاری مراسم جشن به مناسبت سالروز عید سعید غدیر خم و اعلان ولایت و امامت امیر المومنین علی (ع) در شرکت داروسازی سها
مراسم عید غدیر خم با حضور مدیر عامل شرکت آقای دکتر نصیری زاده و جمعی از مدیران و پرسنل شرکت در محل نماز خانه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی شرکت داروسازی سها ؛طی این مراسم بعد از قرائت قرآن و مولودی خوانی آقای دکتر نصیری زاده مدیرعامل شرکت سخنرانی کردند که متن سخنرانی به شرح ذیل می باشد:

عید غدیر خم یکی از بزرگترین و مهمترین عیدهای مذهب تشیع است. مناسبت این عید جانشینی حضرت علی علیه السلام است که پس از حضرت محمد(ص) به عنوان امام و سرپرست امت اسلام برگزیده شد. طبق روایات دو آیه در این روز به پیامبر اکرم نازل شده است که اولی در ارتباط با ابلاغ رسالت ایشان است و دومی نیز آیه اکمال دین می باشد که پس از اعلام جانشینی امام علی (ع) بر پیامبر نازل شد. مهمترین واقعه این روز که دستمایه عید غدیر خم نیز گشت جانشینی حضرت علی (ع) پس از حضرت محمد (ص) می باشد. واقعه غدیر که در روز 18 ذی الحجه سال دهم هجری قمری اتفاق افتاد جزو مهمترین اتفاقات تاریخ اسلام می باشد. در این روز پیامبر با بیان این حدیث « مَن کُنتُ مولاه فَهذا علیّ مولاه أللهم والِ من والاه و عادِ من عاداه» جانشینی امام علی (ع) را اعلام می نماید. وی با اشاره به اینکه ولایت امام علی (ع) متعلق به تمامی عالم بوده و تنها ویژه یک قوم و یا مذهب خاص نیست، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) در انتهای خطبه غدیر فرمودند من حجت خود را بر هرکس حاضر است و آنان که حضور ندارند تمام کردم پس هرکس در اینجا حاضر است پیام مرا به غایبان برساند و پدران نیز این پیام را به فرزندان خود برسانند و این امر باید تا روز قیامت ادامه داشته باشد. در ادامه این مراسم پس از برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت عید غدیر از برگزیدگان مسابقه تقدیر و تشکر کردند.

 

 
5
4
   8

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید