شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۱
شرکت داروسازی سها|نمایش جزییات خبر
میگرن چیست و چه راهکارهای درمانی دارد؟

میگرن چیست و چه راهکارهای درمانی دارد؟

میگرن چیست و چه راهکارهای درمانی دارد؟

میگرن نوعی سردرد است که با حملات مکرر درد ضربان دار و ضربان دار متوسط تا شدید، معمولاً در یک طرف سر مشخص می شود. اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است. حملات میگرن می تواند از ساعتها تا چند روز ادامه داشته باشد و درد آن چنان شدید باشد که در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند².

میگرن می‌تواند در چهار مرحله پیشرفت کند:

1. **فاز پیش نشانه**: این فاز ممکن است چند ساعت یا چند روز قبل از شروع حمله میگرنی آغاز شود.

2. **فاز هاله یا اورا**: این فاز می‌تواند تا 60 دقیقه یا کمتر از 5 دقیقه طول بکشد.

3. **فاز حمله**: این فاز می‌تواند حدود چهار ساعت تا 72 ساعت طول بکشد.

4. **فاز پس نشانه یا پس از دروم**: این مرحله ممکن است برای یک یا دو روز پس از اتمام حمله میگرن ادامه داشته باشد.

هر کدام از این مراحل ممکن است علائم متفاوتی داشته باشند و همه افراد مبتلا به میگرن لزوماً تمام این مراحل را تجربه نمی‌کنند. علل میگرن به یک علت خاص نسبت داده نمی شود، اما عوامل محیطی و ژنتیک مختلف ممکن است نقش داشته باشند.

گزینه های درمانی برای میگرن شامل داروها و تغییر شیوه زندگی است. در اینجا چند راه برای درمان میگرن آورده شده است:

1. **داروها**: اینها شامل مسکن هایی مانند ایبوپروفن، استامینوفن برای میگرن های خفیف، تریپتان ها، ارگوت ها، داروهای ضد تهوع، گلوکوکورتیکوئیدها، مسدودکننده های بتا، داروهای ضد افسردگی، داروهای مخدر، و ضد تشنج ها می شود.

2. **درمان‌ها**: تحریک عصب فوق‌اوربیتال از طریق پوست (t-SNS) و آموزش مقابله (LTC) برخی از درمان‌های مورد استفاده هستند¹.

3. **تغییر سبک زندگی**: ورزش منظم، حفظ وزن سالم، هیدراته ماندن خوب، اجتناب از محرک ها و خواب زیاد می تواند به مدیریت میگرن کمک کند¹.

4. **درمان های خانگی**: استفاده از کمپرس سرد روی پیشانی یا پشت گردن، ماندن در یک اتاق تاریک و ساکت و نوشیدن آب می تواند تسکین دهنده باشد.

مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای تشخیص و برنامه درمانی مناسب مشورت کنید. آنها ممکن است مراجعه به یک متخصص مغز و اعصاب را توصیه کنند که در درمان بیماری های سیستم عصبی تخصص دارد.

 

 

 

 

 

(1) Migraine | National Institute of Neurological Disorders and Stroke. https://www.ninds.nih.gov/health-information/disorders/migraine.

(2) Migraine - Symptoms and causes - Mayo Clinic. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/symptoms-causes/syc-20360201.

(3) What is Migraine and its possible symptoms, causes, risk and prevention methods?. https://www.msn.com/en-us/health/condition/Migraine/hp-Migraine?source=conditioncdx.

(4) Migraine: Symptoms, Causes, Treatment, Triggers, and More - Healthline. https://www.healthline.com/health/migraine.

 

 

 

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید